Tagasi
NB

Uudised

Showcase festivalid - soovitusi kandideerimiseks ja esinemiseks

Euroopa juhtivaid linnakultuuri festivale Tallinn Music Week läheb lahti järgmise aasta märtsis, kuid kandideerimisavaldusi on võimalik veel saata. Varasemalt on festivalil üles astunud sadu esinejaid nii Eestist kui piiri tagant, nende hulgas ka rohkelt Noortebändi osalejaid.

Showcase festivalid on muusikutele idaalne võimalus oma loomingu laiemale avalikkusele tutvustamiseks ning kontaktide loomiseks. Juba 10 aastat Eesti muusikamaastikul tegutsenud Liina Karo jagab nõuandeid, kuidas showcase festivaliks valmistuda ning kuidas esinemisel maksimum anda. 

Liina Karo on korraldanud erinevaid kohalike ja välisbändide kontserte ning töötanud Eesti-poolse PR ja turundusjuhina Positivus Festivalil ja Live Nation Estonias. Hetkel on ta seotud Tanel Padari ja Ott Leplandi tegemistega.

Tänu ühele showcase’ile võib palju uusi showcase esinemisi tulla.

Showcase festivalide üheks olulisemaks märksõnaks on kontaktid. Isegi kui sinu bänd üles ei astu, võiks üks liige ikka kohale minna ning seal inimestega suhelda. Tasub meeles pidada, et showcase festivalil on kohal muusikategelased tervest maailmast - delegaadid, promootorid, festivalide korraldajad, agendid, mänedžerid, teised muusikud jne. See on hea võimalus tutvuda kohaliku muusikaäriga ning saada ideid enda esinemiste planeerimiseks - ehk esined seal sina järgmisel aastal?

“Showcase festivalil algab esmamulje jätmine juba ankeedi täitmisest.”

“Ankeet jätab sinust ja su bändist otsustajaile esmamulje ning näitab ära, kui tõsiselt sa kandideerimist ja võimalikku osalemist võtad,” sõnab Liina Karo. Ta soovitab ära täita kõik väljad vajaliku ja täpse informatsiooniga. “Bändi biograafia ei pea olema pikk, kuid võiks anda aimdust, millise bändiga on tegu. Name-dropping ei ole ka halb mõte. Ei pea ennast kellegagi võrdlema või ühte patta panema, aga oma muusikalised mõjutajad võib alati ära mainida,” soovitab Karo. Lisaks tuleks artistil valmis olla küsimusteks tulevikuplaanide kohta. Neil puhkudel kehtib reegel - mida täpsemad ja konkreetsemad, seda parem. “Näiteks "järgmise aasta aprillis ilmub meie debüütalbum" mõjub enesekindlamalt ja tõsiseltvõetavamalt kui "tahaks millalgi mõne uue loo välja anda",” selgitab Karo. 

“Festivalid võivad palju uksi avada ja sinna ei ole mõtet minna lihtsalt "proovima".”

Kui artist on festivalile esinema pääsenud, tuleks kõik põhjalikult läbi mõelda ning end ette valmistada. Kuna esinemisaeg on enamasti üsna lühike, tuleb seda maksimaalselt ära kasutada. Keskenduda tasub pigem lugude esitamisele kui vahetekstidele. Lisaks tuleb harjutada nii palju, et saad lavale minna enesekindlalt, selleks päriselt valmis olles. “Oluline on teada, et showcase festivalidel ei piisa kindlasti ainult sellest, et esined ära ja jääd ootama, et asjad hakkaksid juhtuma,” tuletab Karo meelde. Ta soovitab teha hoopis korralikku eeltööd. “Kui festivalile pääsenud oled, siis on sul/bändi esindajal juurdepääs delegaatidele, kes festivalile registreerunud on. Vaata see nimekiri üle ja uuri välja, kellele võiks sinu muusika meeldida ja kellest võiks just sulle tulevikus kõige rohkem kasu olla ning saada nendele inimestele personaalne viisakas kutse oma esitluskontserdile.” Kõik ei pruugi küll kohale tulla, kuid ka endast märku andmine on oluline osa kontaktide loomisel.

“Enamasti ei ole mõistlik kohe oma CD-ga peale lennata.”

“Bändi esindaja peaks kindlasti osa võtma ka konverentsist ning suhtlema ja tutvuma sealsete inimestega,” lisab Karo. CD-ga peale lendamise asemel võib parem lihtsalt maad uurida - kes millega tegeleb ja kes võiks sinust ja sinu muusikast päriselt huvitatud olla. “Peale seda saab juba konkreetsemaid kohtumisi ja võimalikku koostööd planeerida.”

Mida veel meeles pidada?

  • Showcase festivalidel esinemised on kasulik välja tuua artisti CVs. Isegi, kui žanriliselt ei pruugi festival sinu bändi loominguga sobituda, on see siiski hea täiendus ning näitab esinemiskogemust.
  • Ära mine üle oma esinemisaja, see näitab ebaprofessionaalsust.
  • Oma osa mängib ka vaimne ettevalmistus. Uuri välja, milline on paik, kus üles astud. 
  • Pane tähele, et delegaadid jälgivad ka publikuga suhtlemist. Lisaks ka seda, milline on artist enne ja pärast esinemist.
  • Kasulik on käia teisi bände vaatamas ning õppida sellest, mida nemad korda saadavad. “Kas see töötab või ei? Mida saaks teha paremini?”.
  • Esinema minnes on mõttekas varuda visiitkaarte kontaktandmetega. Jaga neid ja küsi ka vastu! 
  • Hea on kontakte hoida, isegi kui stiililine sobivus puudub. Kõigil on kuskil tutvuseid!

 Tallinn Music Week ootab registreerimisankeete veel vaid veidi üle nädala! Kui tunned, et sinul ja/või sinu bändil on pakkuda oma loominguga midagi laiemale publikule, siis tasub sul kindlasti enda ankeet esitada.